יום שבת, 9 ביוני 2012

פשטילחם - ככר ירקות



מה עושים כשנגמר כמעט הכל בבית, מלבד קמח, שמרים יבשים וכמה ירקות? מכינים פשטילחם  - פשטידה ולחם יחד.
המראה חגיגי יותר ככל שהחתיכות קטנות יותר, אבל הטעם טעים בכל מצב.



המרכיבים:

בצק שמרים בסיסי ורב-שימושי
ירקות קשים, לדוגמא: בצל, שום, גזר, בטטה, ברוקולי, פלפלים וכו'
תבלינים: מלח, פלפל, טימין, ריחן, אורגנו.


הוראות ההכנה:

מכינים את בצק השמרים מראש. בזמן שהוא תופח חותכים את הירקות לגודל הרצוי.

מטגנים את הירקות במעט שמן (רצוי קנולה או מזולה): ראשית את הבצל, אח"כ את הירקות לפי הקושי, קודם את הקשים ביותר. לקראת סיום מתבלים במלח, פלפל ועשבי תיבול.






 מערבבים ולשים עם הבצק.



נותנים לבצק זמן לתפיחה שניה בתוך תבנית משומנת.





ניתן למרוח מעל הככר מעט סירופ אגבה מהול במים  ולפזר שומשום. כאן אפיתי ללא עיטור, בחום של 250 מעלות למשך כ-25 דקות. מומלץ לחכות לקירור לפני החיתוך.



בתאבון!











8 תגובות:

  1. הפשטילחם בתפיחה שנייה כרגע בתפיחה הראשונה לא הייתי מרוצה כל כך מהפתיחה אבל אני נותנת צ'אנס כי כבר טיגנתי את כל הירקות ולא בא לי לזרוק..ובעלי כבר רעב אז אני מקווה שיצא טוב כמו שזה ניראה !!!!

    השבמחק
  2. יצא מעולה!!!!!! בעלי כל כך התלהב שהפשטילחם ניגמר באותו ערב!!!!! אלפי תודות מתכון מקסים!

    השבמחק
  3. תודה! עצרתי את נשימתי עד לתגובתך השניה, ואני כל כך שמחה שנהניתם!
    אלפי תודות על העדכון.

    השבמחק
  4. המתכונים מעולים, והמון תודה! יעל

    השבמחק
  5. הכנתי יצא טעים מאוד ...
    אולי בגלל שפתחתי את התנור באמצע
    זה יצא קצת נמך

    השבמחק
  6. במתכון של הבצק הבסיסי רשום שיש להתפיח אותו פעם שניה, האם לצרף את הירקות אחרי התפיחה השניה הזו או שהתפיחה השניה היא עם הירקות?

    השבמחק
  7. טוב יצא מעולה והטפחתי פעם שניה עם הירקות, תודה תודה על המתכונים כאן הם נפלאים

    השבמחק
  8. בלוג מטריף!
    אהבתי מאוד מאוד
    מכיוון שאין לי שום קשר למטבח, אשמח למתכון טוב לבצק שמרים בסיסי :)

    השבמחק