יום שישי, 9 בדצמבר 2011

בראוניז טבעוניים - ללא מרגרינה

קיבלתי תגובות רבות לגבי המרגרינה במתכון הפאדג' בראוניז. לאחר ניסויים רבים אני שמחה להציג כאן גרסא ללא מרגרינה, עם כל הטעם וקלות ההכנה של הגרסא הקודמת. לצערי אין לי אפשרות להעלות צילומים כרגע - המצלמה שלי מקולקלת וזה מעכב את כל העדכונים בבלוג. אצלם ואעלה תמונות בהזדמנות*, אך בינתיים - הנה המתכון.

* לחליפין, אם מישהו/י מוכנ/ה לצלם ולשלוח לי תמונות, אעלה אותן לבלוג בצרוף קרדיט ותודותי.



רשימת מרכיבים:

200 גרם שוקולד מריר ללא חלב (40%-60%)
שליש חבילה שוקו-צ'יפס (אפשר לערבב לבנים וחומים)
150 גרם שמן קנולה או מזולה (בערך כוס אחת, אבל רצוי למדוד)
2 בננות בשלות, אבל לא רכות מדי 
כף טחינה גולמית
תמצית וניל
קורט מלח
שתי כפות זרעי פשתן טחונים 
מעט מים
כוס סוכר
שתי כוסות קמח לבן (לא ניסיתי עם קמח מלא, אין לי מושג)
1/4 כפית אבקת אפיה


הכנות מקדימות:

1) שוברים את השוקולד המריר לקוביות.

2) מעבדים במעבד מזון או בבלנדר יד 2 בננות בשלות, כף טחינה גולמית וקורט מלח לעיסה חלקה.

3) מערבבים בקערית קטנה 2 כפות זרעי פשתן טחונים עם 4 כפות מים, רצוי רותחים.

הוראות הכנה:

4) מחממים בסיר את השמן על אש קטנה מאוד ומוסיפים מיד את 200 גרם השוקולד, ששברנו מראש. חשוב לערבב כל הזמן ולא לתת לשוקולד להשרף.

5) מורידים מהאש. להוסיף מיד כוס סוכר ולערבב.

6) להוסיף את הקמח, הפשתן שעורבב במים, מחית הבננות, אבקת האפיה ואת תמצית הוניל ולערבב היטב.

7) אם העיסה התקשתה מעט, להוסיף טיפה מים או חלב סויה ולערבב היטב.

8) לשמן תבנית קטנה - התבנית שלי היא של 17X25 ס"מ.

9) להוסיף לעיסה את השוקו-צ'יפס ומיד לשפוך אותה לתבנית.

10) לאפות בחום בינוני 20-25 דקות, עד שיווצר קרום פריך אך לא שרוף מלמעלה. אם דוקרים בגפרור הוא צריך לעלות עם פירורים רטובים, אבל לא מצופה בעיסה. להוציא לקרור בטמפרטורת חדר.


רצוי לחכות לפחות שעתיים עד לאכילה.
בתאבון! 

11 תגובות:

  1. האם זרעי פשתן שלמים גם יעבדו?
    תודה

    השבמחק
  2. זרעי פשתן טחונים יוצרים מרקם מסויים שאותו זרעי פשתן שלמים לא יכולים לתת. ניתן לקנות זרעי פשתן טחונים או לטחון במטחנת תבלינים ביתית.

    השבמחק
  3. היי תום
    קודם כל - התוודעתי רק לאחרונה לבלוג שלך, והוא נראה נהדר. כל הכבוד על ההשקעה והמסירות. עוד לא יצא לי לבשל מתוכו, אבל אני עוקב...

    לעניין המתכון הזה, זוגתי לא חובבת בננות - האם הטעם שלהן ניכר בתוצאה הסופית? אני מניח שבאין ביצים, הן חיוניות לקשירה של המרכיבים - במה אם כן אפשר להחליף אותן?

    השבמחק
  4. הי ישי, תודה!

    יש לי חברה שלצערי גם לא חובבת בננות, והטעם מאוד מפריע לה. מה שאני מציעה לך הוא לקחת את המתכון עם המרגרינה, (פה: http://vegancookblog.blogspot.com/2011/01/blog-post_24.html) ובמקום הבננות לשים 4 כפות גדושות של פשתן טחון בחצי כוס מים רותחים. עוד לא ניסיתי את זה בעצמי אבל לדעתי זה עשוי לעבוד. אם לא בא לך לחכות לי, נסה וספר לי איך יצא!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי תום
      שכחתי לספר שהכנתי את הבראוניז בפי שהצעת, והם יצאו מעולים! המון תודה.

      מה שכן, הם יצאו מעט שמנוניים... האם לדעתך אפשר לקצץ קצת במרגרינה?

      מחק
    2. מסתבר שכאשר מורידים את הבננות הנפח הכולל יורד, ולכן צריכים לקצץ במרגרינה בהתאם. ניסיתי והצלחתי להחליף את המרגרינה בשמן, וזה עובד יופי עם הבננות. עדיין לא ניסיתי עם השמן ובלי הבננות.

      מחק
  5. מעולה, תודה רבה.
    המתכון ייבחן כנראה ביום שישי הקרוב על ידי שתי חובבות שוקולד קפדניות וביקורתיות. אדווח איך היה.

    השבמחק
  6. אוי יצא לי פשוט מעולה! אחלה עוגיות טבעוניות. הבעיה רק שיום למחרת הם מתקשות. מה הפתרון לכך מבלי להשתמש באבקת אפייה?

    השבמחק
  7. יש לי חברה טבעונית שאלרגית לבננות אז הכנתי לה את העוגה הזאת בלי בננות ולא הוספתי משהו אחר במקום ועדיין יצא מצוין :)
    העוגה התחברה מעצמה והייתה טעימה ביותר, כך שאפשר להכין גם ללא הבננות למי שמעדיף...

    בברכה
    שיר

    השבמחק
  8. העוגה יוצאת פשוט מעולה!

    השבמחק
  9. אפשר לוותר על זרעי הפשתן? או לשים משהו אחר במקומם?

    השבמחק