יום שבת, 14 בינואר 2012

פשטידה בלחם - או הכריך המושקע ביותר בעולם




המתכון הזה מתחיל בככר לחם יפה, מהסוג הפריך-קשה מבחוץ ואוורירי מבפנים, או אפילו מג'בטות, לקבלת פשטידות אישיות. הפטנט שלפניכם/ן מאפשר להנות מחפירה עכברית בככר הלחם ואכילת התוך הרך, בלי ייסורי מצפון. חוץ מזה, מקבלים פשטידה נאה וקלה.

יום שישי, 6 בינואר 2012

החמין הטבעוני שלנו

מי שטורח/ת בשישי...

יש גרסאות רבות לחמין - לכל עדה החמין שלה, לכל משפחה השינויים הקטנים שלה. החמין המשפחתי שלי הוא הכי טעים בעולם, עבורי, וזאת מסיבה פשוטה: החמין הזה עבר אינספור שינויים ועדכונים עדינים במשך שנים, עד שהגיע בדיוק לגרסא שאני הכי אוהבת.
אז איך מכינים את החמין המושלם? קודם כל - לא להבהל. חמין הוא אוכל פשוט שלא מצריך הרבה עבודה, רק הפירוט ארוך. הבסיס של החמין הוא חמין מזרח-אירופאי, רוסי בעיקרו. את הבשר הוצאנו (לפעמים ממירים בסייטן, לרוב פשוט מוותרים); את השעועית גיוונו במינים רבים ונפלאים; את הקישקע הפסקתי לאכול עוד כילדה ואמא שלי, בתושיה רבה, החלה להכין את המילוי של הקישקע בלי עטיפת המעי, כקציצות, וכך אני עושה עד היום. ומה עושה שם הג'חנון? הג'חנון נוסף כשגרנו בשכנות למשפחה תימנית. ג'חנון שבושל לילה שלם עם החמין סופג את טעמיו ואין כמוהו כאוכל נחמה. מי שמפריעה לו/ה מרגרינה יכול/ה לוותר על הג'חנון, אבל אם יש דבר ששווה להתפשר עבורו בענייני בריאות זה זה, האמינו לי.