יום שני, 17 באוקטובר 2011

רוטב בולונז טבעוני



כשהייתי קטנה אהבתי מאוד ספגטי ברוטב בולונז. עכשיו, לאחר שנים של נתק בינינו, אני יכולה לחזור ולהנות ממנו בלי נקיפות מצפון. 
הרוטב מהיר ופשוט, והוא המשך ישיר של בסיס חלבון סויה, אבל בניגוד למנהגי ארשום כאן את המתכון המלא.
לא חייבים להשתמש ברוטב רק על פסטה. הוא מצויין כ"סלופי ג'ו" בתוך לחמניה או בכריך, הוא נפלא במקום רוטב העגבניות בלזניה או כגיוון על פיצה.  כמנהגי, בסוף המתכון תמצאו רעיונות לגיוונים.



יום שישי, 14 באוקטובר 2011

ירקות מוקרמים ברוטב לבן בסגנון "בשמל"



כרובית "בשמל"                           צילום: ירון ברנר

עוד מתכון על בסיס הרוטב הלבן הרב-שימושי.  בקלות ובפשטות נוצר מאפה שמשלב את הכבדות של הרוטב עם הקלילות של הירקות. ניתן לגוון את בחירת הירקות וגם להפתיע עם תיבול שונה לרוטב, וכך ליצור הרבה וריאציות על רעיון אחד, ולאכול אותו פעמים רבות בלי להשתעמם.

בצילומים שלפניכם/ן השתמשתי בכרובית אחת גדולה. אפשרויות מוצלחות נוספות הן ברוקולי, תפוחי אדמה, ירקות שורש, קישואים ודלעות - ביחד או לחוד.

פיצה על פיתה - לרגעים האלו בחיים.

מעט פדיחה לפרסם את ה"מתכון" הזה, אבל אני עושה זאת לבקשות של כמה מחברי הסטודנטים/ות.
לפעמים כטבעונים קשה למצוא משהו מהיר שימלא את התפקיד של האוכל הזבלי לרגעים של למידה או מאנצ'יז. המתכון הזה נוסה פעמים רבות והוא אוכל נחמה משביע ומספק.  המתכון מתאים גם לילדים טבעונים שעושים את צעדיהם הראשונים במטבח.

אבל באמת, אם אתם לא נואשים/ות, השקיעו בפיצה אמיתית.

מתכון בסיס עם חלבון סויה טחון

פתיתי חלבון הסויה הטחונים שפגשנו כבר במתכון להמבורגרים משמשים בסיס להמוני מתכונים: רוטב בולונז, ספיחה, לזניה, פאי-רועים, ירקות ממולאים ועוד. אבל רוב המתכונים מתחילים באופן זהה, שמפורט לפניכם/ן:


רוטב קרם קשיו

רוטב קרם קשיו בפעולה, לפני אפיה.                    צילום: ירון ברנר

רוטב קרם הקשיו מצריך כ-2 דקות עבודה ויוצר רושם מושקע ומיוחד. אם מוסיפים לו עשבי תיבול הוא יכול לשמש גם כממרח "גבינה טבעונית" על לחמים או טוסטים. כשאופים אותו הוא מתכהה מעט ואוטם את המנה שתחתיו, כך שהטעמים מתעצמים ומתחדדים.

אני משתדלת תמיד להחזיק בבית קשיו טחון שטוחן לי האיש הנחמד מחנות הקטניות והתבלינים שלי. אם אין באזור מי שמוכן לטחון, גם מעבד מזון טוב יכול לעשות את העבודה.

יום שני, 10 באוקטובר 2011

פיצה טבעונית קלה



אני אוהבת פיצה. למען האמת, אני אוהבת כמעט כל דבר שעשוי מבצק, כולל פשוט בצק לא אפוי. אבל בניגוד לחיבתי הנצחית לבצק, לחיבתי לפיצה יש לי שותפים ושותפות. המתכון הזה הוא תמיד הדבר הנכון להביא לערבי חברים/ות ואם רוצים לקחת לפיקניק אפשר פשוט להכין שבלולי פיצה - אותו רעיון, רק החיתוך אחר.
בתמונות תמצאו פיצה אחת ללא תוספות, ושניה עם תוספות של מה-שהיה-בבית.